براساس هیچ یک از ضوابط شرعی، توهین و افترا به هیچ فرد و گروهی حتی درصورت اثبات جرم وی در محکمه عادله، جایز نمیباشد، حال آن که در شرایط امروز کشور، ناظر و شاهد تبدیل آن به روندی عادی و فراگیر هستیم و هر شخص مسؤول و غیرمسؤولی به خود این اجازه را میدهد که بیپروا به هر فرد و گروهی که خواست اهانت کرده و یا بدون این که جرم وی در دادگاه صالحه ثابت شده و مجازات آن تعیین گردیده باشد، وی را متهم کرده و پیشاپیش حکم آن را صادر نماید و خود را از عواقب آن در امان میبیند
یار منم غار منم دلبر و دلدار منم
غنچه منم خار منم دور مشو دور مشو
نام منم بام منم صبح منم شام منم
حاصل ایام منم دور مشو دور مشو
ادامه مطلب ...اینها را دارند به خورد این امت میدهند و درقبال اسلام، این دستگاه با این بساط اگر یکجایی یک کلمه بوئی برای تزلزل مقام من باشد همه آنجا حاضر میشوند، اما دین و ایمان از مغز این جوانها برده میشود همه در خفقان و خوابیدهاند
یکی نیست به این دستگاه فاسد بگوید این همه تبلیغات مسیحیت ضال و مضل حتی در قم به چه معناست؟
ادامه مطلب ...آیت الله امامی کاشانی:ننگ بی اخلاقی ها دامن جمهوی اسلامی را میگیرد.
امامی کاشانی اضافه کرد: با کمال تاسف، برخی اهانتها، شکستن موقعیتها، شکستن و هتک حرمتها، حرفهای زشت زدن، خلاف شرع، خلاف عقل و مضر انقلاب را شاهد هستیم که مقام معظم رهبری نیز نسبت به اینها هشدار دادند. اینطور نباشد که نماز جمعه بخوانید و در داخل یا بیرون از آن شعاری بدهید که فردا وقتی از دنیا رفتید به جای آنکه ببینید در کارنامهتان نماز است، همه چیز برایتان آتش باشد.
ادامه مطلب ...
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چون تو فرزند بزاید
از نظر فکری قائم مقام در زمانه خود و به نسبت فرهنگ آن زمان ایران واقعا یک پیشکسوت بود.وی از نظر شخصیتی چون کوه با صلابت و استوار و مخصوصا فساد ناپذیر بود
سیاری از متفکران معتقدند که دو روند بسیار مهم در عصر طلایی یا دوره میانه اسلام شکل گرفت که در اندیشه و رفتار بعدی فقها و مجتهدین تأثیر بسیار گذارد. روند نخست اختلاف میان فقها در واکنش به اندیشه های فلسفی و فلاسفه است. امام محمد غزالی با نقد اندیشه های پورسینا (ابن سینا) و تکفیر فلاسفه، به کوشش در سازش میان کلام و فقه با فلسفه در میان فقهای اهل سنت پایان داد و حتی نقد ابن رشد، این روند را دگرگون نکرد. روند دوم، تشکیل نخستین دولت سراسری شیعه در ایران است که با پیدایش آن، کلام، حدیث و فقه سنتی به اوج رسید و فلسفه و حکمت بیش از پیش به انزوا رفت. فقها و روحانیون شیعه برای نخستین بار در روزگار دولت صفوی به کانون قدرت راه یافتند. گزینش یک برداشت محدود از اسلام به عنوان مذهب رسمی ایران و کوشش دولت صفوی در سازمان دادن به تشکیلات مذهبی نیمه دولتی، زیان بزرگی به چالش نظری در میان روحانیون و متفکران اسلامی زد و چراغ آزاداندیشی را خاموش کرد.
ادامه مطلب ...
آیتالله العظمی سیدمحمدهادی میلانی را باید از متفاوتترین مراجع تقلید معاصر نامید که مواضع و آرای سیاسی و اجتماعیاش مورد توجه قشرهای مختلف جامعه بود. او در زمانی به مرجعیت رسید که جامعه ایران در التهاب ناشی از شرایط پس از نهضت روحانیون به سر میبرد. میلانی در آن زمان مقبول روشنفکران و نواندیشان دینی بود و به دلیل روحیه میانهرویی که داشت، جذابیتهای متنوعی را از خود نشان میداد. آیتالله میلانی که مقام علمی قابل توجهی نیز داشت، در دهه پایانی عمر خود به یکی از متنفذترین مردان سیاست و فرهنگ در ایران بدل شد
نامه آیت الله دکتر مصطفی محقق داماد(حقوقدان برجسته ایرانی و نوه مؤسس حوزه علمیه قم) به آیت الله هاشمی شاهرودی